Dag 12

21 juli 2014 - Flaach, Zwitserland

In Zwitserland wordt gewerkt. Wij hadden nog het naïeve beeld van koeien met bellen, bergachtige weidevelden en slecht verstaanbare, gezellige Zwitsers. Vanaf Basel tot Flaach, dat is ruim 100 km, rijgen de industriegebieden zich aaneen. En dat allemaal langs de Rijn. Er staat zelfs een heuse kerncentrale. Om dit deels te ontwijken zijn we een stukje door Duitsland gefietst. Prima alternatief. De Rijn oogt hier anders dan in  Nederland. Hij is soms groen/turkoise... , prachtig! Onze steun en toeverlaat, het boekje van Benjaminse, verzekert ons dat de rest van Zwitserland wel aan ons wat kneuterige beeld zal voldoen. Vandaag toch ook nog tussen al die industrie herten, ooievaars, valken, buizerds en natuurlijk de milka-koeien gezien :-).

1. Marianne:
    21 juli 2014
    Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Zo te lezen genieten jullie er ook heel erg van! Ik heb erg veel respect voor jullie hoor! Guy en ik hebben vorige week 2 keer een fietstocht van resp. 35 en 50 km. gemaakt in Limburg en op de Veluwe. Dat vond ik al heftig......Geniet er van, ik ben benieuwd naar de rest van de reis. X