Dag 18

27 juli 2014 - Cologno al Serio, Italië

Je hebt slechte wegen, hele slechte wegen en Italiaanse wegen. Wat zijn wij dan toch heerlijk verwend in Nederland. We klagen al bij een bult in het wegdek door een boomwortel.

We hebben gisteren het Comomeer in de regen gezien en dat was al mooi. Vandaag bij een lekker zonnetje is het nog veel mooier. Wat maakt een beetje zonlicht een mens toch blij. Het leven krijgt letterlijk kleur. Vanochtend hebben we afscheid genomen van onze geweldige gastheer en -vrouw. We kregen nog zonnebranscreme als kanootje mee, echt aardig!! Eerst 160 meter in twee kilometer gedaald een daarna in Varenna de boot genomen naar Bellàgio. Mooi plaatsje in een punt in het Comomeer. Langs de boorden van het Comomeer naar het zuiden gereden. Overal was het druk. Het is zondag en dat betekent dat de Italianen in groten getale aan het barbecuen slaan op het strand. Nadat we het Comomeer achter ons hadden gelaten zijn we voorbij Lecco op een Italiaans pad beland langs de oevers van de Addo. Werkelijk prachtig maar niet te fietsen. En dat 33 kilometer lang :-( .Verder was het nog steeds zondag en hebben ook alle Italianen besloten om op dit pad te gaan wandelen. Sjonge jonge, wat een drukte.... Maar goed, we hadden geen haast. Uiteindelijk zijn we in Cologno belandt. In een oud herenhuis waar volgens de foto's aan de muur paus Johannes Paulus de 2e ooit heeft gelogeerd. Ha....we komen in de buurt van Rome :-).

1. René Zijdewind:
    28 juli 2014
    Zo, ik ben terug van vakantie en heb als eerste jullie verhalen tot nu toe gelezen. Wat een mooie reis en het leuke is dat je allerlei contacten op doet. Jullie gaan al flink richting Rome( en op audientie bij de paus;-)?) Geniet nog heel veel van jullie fietstocht en ik blijf jullie uiteraard volgen.