Dag 20

29 juli 2014 - Desenzano del Garda, Italië

Marktdag in Desenzano. Dat zijn nog eens markten. Straten vol met kramen en met mensen want het weer is nog steeds niet zo best. Kleding bij kleding en voedsel bij voedsel. Strak georganiseerde Italiaanse markten. Het moet niet gekker worden. Henk scoort nog even een echt-leren riem. Door al het fietsen begint z'n broek af te zakken :). Het is zo druk dat we daarna snel de markt achter ons laten en door fietsen naar Sirmione op een schiereiland in het Gardameer. Dat hadden tienduizend Duitsers, Nederlanders en Italianen ook bedacht. Zij staan keurig in hun auto in de rij om een parkeerplaats te vinden. Wij fietsen daar vrolijk langs. In Sirmione voelen we ons een beetje bekneld door al die mensen. We fietsen maar weer terug .... In de regen. Shit, we worden weer eens zeiknat. Inge heeft er genoeg van en koopt onderweg twee nood–regenjassen, XXL met capuchon. Voelt wel een beetje als: als het kalf verdronken is dempt men..... Wij maken er van: Als het geregend heeft koopt men....

In Desenzana blijkt de markt zeer effectief afgebroken. De straat is weer leeg en heel nat. Maar wij fietsen voortaan droog!