Dag 23

1 augustus 2014 - Porretta Terme, Italië

Gisteravond gezellig gegeten met Phons en Ien in het centrum van Modena. Zij zijn op zoek naar mooi weer en gaan dat vinden in Italië. Vandaag verder naar het zuiden én, weer de bergen in. Voor ons beiden een onbekend gebergte. Uiteraard hebben we dit gebergte moeten leren tijdens de topo lessen op school; de Apennijnen. Wat ze ons toen niet geleerd hebben is dat deze bergen echt ontzettend mooi zijn! Na iedere bocht was het 'aahhhh' en 'oohhhhh'. Prachtig!

De dag begon  meteen warm. Italiaans dus. Zou de Italiaanse zomer dan eindelijk beginnen? De mensen hier hebben zo hun twijfels en ze hebben gelijk. Direct na de middag, bij de eerste klim vandaag, zagen we de onweersbui al hangen. Prachtig schouwspel als je daar van een afstand naar mag kijken. Bij de tweede en derde beklimming regende het licht en was het ruim 10 graden kouder. Lekkere afkoeling, niet verkeerd bij zulke lange klimmen. Uiteindelijk hebben we bijna 1000 hoogtemeters gemaakt. Het meeste van de hele vakantie. Na een afdaling van 20 km :-), zoefden we om 19.00 uur Porretta Terme binnen. Ingecheckt bij een gemoedelijk pensionnetje. Nu zitten we tussen de Italianen te genieten van een welverdiende maaltijd. Het leven is goed.

1. Ad en Yda:
    1 augustus 2014