Dag 29

7 augustus 2014 - Passignano sul Trasimeno, Italië

Vandaag weer gefietst zoals fietsen bedoeld is, af en toe een heuveltje maar voor de rest lekker zoevend door het landschap. De heuvels van Toscane zijn mooi maar ik snap nu de uitvinding van de e-bike. Henk maakt er een sport van om zo hard mogelijk de bochten te pakken; kin op het stuur, ellebogen naar binnen en een grote grijns op zijn gezicht. Ik volg op gepaste afstand. Ook vandaag weer door pittoreske dorpjes gekomen. Het is een mooi stukje Europa.... easy going...soms denk ik Lapo Mosca onder een brug te zien slapen :-).
Helaas zijn niet alle fietspaden goed be-fietsbaar. Sommigen zijn zelf bijna niet te fietsen. Vol met stenen. Het leverde ons vandaag één lekke band, twee los getrilde spatbord-pennen en een losgetrild bidonhoudertje op. Gisterenavond twee  andere Rome gangers tegen gekomen, ook Nederlanders. Zij 'doen' Rome in 4 weken, hebben 4 weken vrij-af gekregen van thuis. Wat is dat toch met die mannen, of ligt het aan de vrouwen... Wij prijzen ons gelukkig dat wij onszelf 6 weken vrij-af hebben gegeven. Biedt ons de gelegenheid om onze reis uit te breiden met Perugia en Assisi. Op weg daar naartoe zijn we nu bij het Trasimenomeer beland. Ingecheckt in een hotel met zwembad. Mooi hotel, wel jammer van de verplichte badmutsjes....