Thuis

30 augustus 2014 - Rome, Italië

We zijn ondertussen alweer langer dan een week thuis. De laatste vijf dagen in Rome waren ook fantastisch. Zoals de hele reis! Kriskras door Rome gefietst, langs de Tiber gereden, op de Via Appia Antica, over drukke rotondes, in de avond, in de spits overdag... langs alle bezienswaardigheden. Truffelijsjes gegeten bij Tre Scalini op het Piazza Navona. 's Avonds gegeten in de wijk Trastevere. Het Vaticaans museum bezocht, inclusief de Sitxteinse Capel. We hebben genoten. En ook ons appartement aan de Via Candia was perfect. Kortom, een hele fijne afsluiting van ons fietsavontuur.

De terugreis is prima verlopen. s' Morgens vroeg eerst op de fiets naar de fietsenwinkel aan de Via Bergamo voor twee fietsdozen. Toen richting Termini, het treinstation. Inge met taxi en dozen en bagage, Henk met de fietsen. Vervolgens met de Leonardo express naar luchthaven Rome FCO. De conducteur vertelde ons dat we eigenlijk niet met de fietsen in die trein mochten, maar ja, de trein was al onderweg, we konden er niet meer uit :-).

Op de luchthaven de fietsen ontmanteld, trappers eraf, stuur gedraaid, wielen eraf, beetje passen en meten. Uiteindelijk de dozen goed dicht getapet en ingecheckt.

Drie uur laten waren op Schiphol, de fietsen rolden van de band, helaas een van onze tassen niet. Die is gelukkig een week later weer boven water gekomen.

Het was een prachtige reis. Smaakt naar meer.