Dag 11

20 juli 2014 - Rheinfelden, Zwitserland

Vandaag hebben we Zwitserland bereikt. We hebben genoten van  Lotharingen en vooral de Elzas. Een heel mooi en prettig stukje Frankrijk waar je uitstekend kunt fietsen. Veel fietspaden en een goede bewegwijzering. Het klopt bijna altijd.

Vandaag geteisterd door twee buien. Een kleine en een grote. Het was zeker geen regen. Een bui. Bij regen fietsen wij niet ;-). Zeiknat zijn we geworden en de fietsen en tassen heel smerig. Zie de foto's. Alles moest door de wasstraat. In Zwitserland, Basel werd het droog. Aardige stad. Wel heel veel industrie aan alle kanten. Gewerkt zal er moeten worden. De binnenstad is leuk met een spuuglelijk raadhuis. Vanaf Basel volgen we de Rijn naar het oosten. Na het vele door de natuur fietsen is het best leuk om weer eens door een stad en zijn (haar?) buitenwijken te fietsen. Je komt van alles tegen. Mensen laten hun hondjes uit, hangen te kletsen met de buren over hun balkon, roken een sigaretje in hun achtertuin, hangen de was op... Lekker kneuterig allemaal.

We zijn beland in Rheinfelden. Daar heb je er twee van. Een Zwitserse en een Duitse. Dezelfde naam met een rivier er tussen. We logeren in het Duitse Rheinfelden. Is goedkoper. We blijven tenslotte Nederlanders :-). We gaan eten in het Zwitserse deel.

1. Terry:
    21 juli 2014
    Het gaat goed met jullie zo op weg naar Rome. Jammer van de regen af en toe. Nog even de alpen over en dan zit je al in Italië. Geniet er maar van.
  2. Dibe:
    Hoi Henk en Inge,
    Echte fietstijgers zijn jullie. Door weer en wind over de mooiste wegen en paadjes van Europa richting Rome. Heel leuk om de dagverslagen te lezen. In Nederland hebben een week lang prachtig weer gehad maar vannacht is het redelijk losgebarsten hier en daar. Vandaag regent het al uren. De temperatuur is goed en de vooruitzichten zijn ook goed. Ermelo is niet zo ver - en zo mooi als Rome maar het is er goed toeven.
    We blijven jullie volgen. Sterke in de Alpen, zo heten die bergen daar echt, en ze liggen er al jaren ☺.
    Hartelijke groeten,
    Dibe en Marja.
  3. Daan:
    21 juli 2014
    Leuk hoor! Moest je eigenlijk nog een grens over? Toen ik in Basel was deden ze controles aan de grens...