Dag 13

22 juli 2014 - Arbon, Zwitserland

Afgelopen nacht gelogeerd bij de familie Schwalm in Flaach. Een echtpaar op leeftijd die voor de hobby een B&B er op na houdt. Keurig huis in een keurige jaren 70 wijk. Wel nog met de inrichting uit de jaren 70. Ook zo'n bed slaapt prima. 's Morgens samen het ontbijt genuttigd. De familie is diep gelovig. Het huis hangt vol spreuken uit de bijbel. Natuurlijk wordt er gebeden voor het ontbijt. Onze atheïst onder ons vindt dat  maar lastig allemaal. Maar toch, het ontbijt was prima. Het echtpaar heeft al twee achterkleinkind kinderen. Natuurlijk werd ook gevraagd hoeveel kinderen wij hebben. Vijf! Daar werd enthousiast op gereageerd. We hebben maar niet verteld dat we een samengesteld gezin zijn. Dat konden ze wel raden omdat vijf kinderen hebben in de leeftijd van 21 tot bijna 26 wel heel snel is. Natuurlijk kregen we nog een lunchpakket mee. Bij het afscheid werd Inge ineens Frau Jacobs. Weer ongemakkelijk maar toch ook maar niet op gereageerd. Onze lieve heer weet immers alles ;-).

Dus gezegend en wel zijn we op weg gegaan. De Bodensee was het doel. Dat hebben we gehaald, weer een mijlpaal. We overnachten in Arbon. Dit keer in een Hostel, 'ons blijf zunig'..