Dag 16

25 juli 2014 - Splügen, Zwitserland

Zwitserland op zijn mooist vandaag. De tocht naar het begin van de Splügenpas was adembenemend mooi. Dat begint al direct als je Chur uit fietst. Dit onverhard pad gaat steil omhoog en geeft prachtige vergezichten over het dal en de Hinterrhein. Het pad heet de Polenweg. De weg is in de oorlog aangelegd door geïnterneerde Poolse soldaten. Dat moet hels werk geweest zijn. Na Thuris begint het echte werk. Het langverwachte klimwerk gaat van start. Via de Malakloof en de Rofflaschlucht stijgen we van 600 naar ruim 1500 meter. Inge doet het geweldig. De koffiemolen wordt inderdaad ingezet en ze fietst rustig overal tegenop. Ze wordt zelfs wat overmoedig. De Splügenpas had er nog wel bij gekund. Goed dat we dat niet gedaan hebben. Dit was een prima fietsdag onder een stralende hemel. Morgen, als het weer het toelaat, gaan we de pas over en zijn we in Italië.

Gisteravond Rob en Jet ontmoet in Chur. Zij hebben een wandelvakantie rond Bad Ragas. We hebben heel gezellig met z'n vieren gegeten en bijgekletst. Zo zie je elkaar amper en zo zie je elkaar twee keer in twee weken! Waar vakanties al niet goed voor zijn.

1. Terry:
    25 juli 2014
    Gaat nog steeds heel goed en wat een bijzondere tocht.