Dag 19

28 juli 2014 - Desenzano del Garda, Italië

Wat is dat toch met de Italiaanse koffie? Wereldfaam heeft het en wij moeten constateren dat dit helemaal klopt. Het eerste wat we gedaan hebben toen we Italië binnenreden was ieder drie koppen cappuccino drinken. In de eerste plaats om weer een beetje op te warmen maar zeker ook omdat ze heerlijk smaakte. Elke dag weer genieten we meerdere momenten van koffie. Het is even wennen wat je krijgt als je koffie bestelt want de keuze is reuze. Maar tot nu toe helemaal goed. Van de prijzen begrijpen we niets. Op de ene plek drink je vier koppen voor vijf euro. Op een ander plek, midden in het centrum van een stad, betaal je het drievoudige voor dezelfde kop koffie. Vanochtend had de mevrouw van de bar een waar kunstwerk gemaakt van onze cappuccino. Zie de foto. Dan drink je natuurlijk een tweede kop.

Vandaag zijn we van Cologno al Serio naar Desenzano aan het Gardameer gereden. Aan de linkerkant van ons, de Alpen en rechts de Po-vlakte. Vruchtbare streek met veel landbouw en industrie. Morgen nemen we onze eerste rustdag aan het Gardameer. Hopelijk is het weer goed. Het is hier nogal onbestendig. Onze reis gaat zo voorspoedig, we zijn bijna op de helft van onze reis, dat we alle tijd hebben Italië te bekijken.