Dag 21

30 juli 2014 - Mantova, Italië

Het weer in midden Europa is van slag. Naar ons idee is het mooi weer als je de Alpen over bent. We weten nu beter. Vanochtend vertrokken we in een enorme bui. Deze was al ruim voor middernacht begonnen. De nieuwe regenjasjes van Inge kwamen meteen van pas. Echter, het zijn Italiaanse regenjasjes. Al heel snel lieten de naden van onze jasjes los en hadden we in ieder geval voldoende ventilatie onder onze jasjes. Na een kopje koffie gedronken te hebben in San Martino vervolgden we onze weg richting Mantova. Het wonder geschiedde. Het werd langzaam droog. Onze gehavende jasjes konden uit en vrolijk langs een kanaal fietsend kwam Mantova in zicht. Een mooi stadje met uiteraard een historisch centrum. Net na de regen nog heel rustig maar binnen hele korte tijd verplaatste het leven zich naar buiten. Een gezellige drukte.
Het boeken van een hotel is een sport op zich. Via Booking selecteren we een hotel en gaan er dan op af. Het voordeel is dat je dan de prijs al weet waarvoor ze kamers aanbieden. Het hotel in Mantova had dat nog niet helemaal door. Zij behartigen de belangen van meerdere gelegenheden. Een hotel en een paar B&B's. Het levert even een wat moeizame discussie op maar als je dan aangeeft via Booking het hotel te gaan boeken, doen ze niet meer moeilijk. Wonderlijk spelletje.

1. Ad en Yda:
    30 juli 2014
    Ga zien, dat kasteel, tis prachtig!