Dag 27

5 augustus 2014 - Casole d'Elsa, Italië

We hebben veel geremd deze vakantie. De remblokjes zijn bijna of helemaal op. Inge's achterrem is nu metaal op metaal. Dat is niet echt fijn als je van Fiesole naar beneden moet. Florence heeft precies 3 fietsenmakers. De eerste was aan het verbouwen en gaat in september weer open. Bij de tweede hadden we succes. Moderne zaak met universele remblokjes. Maar meteen alle blokjes vervangen. Over twaalven namen we afscheid van Florence en gingen we op weg naar Markus en Regina, vrienden uit Kufstein, Oostenrijk. Zij vieren deze week vakantie in Toscane.

Toscane op zijn mooist hebben we vandaag gezien. Prachtige vergezichten en lieflijke dorpjes op de Chiantiroute. Vooral de afdaling vanuit Castellina naar Monterigione was spectaculair! Achter ons een onweersbui en voor ons een schitterend landschap. Ook wel weer veel op en af. Van 50 naar 400 meter, weer terug naar 250 en dan weer stijgen naar 600 meter. Zó worden we nog eens echte berggeiten...

Rond zeven uur komen we aan bij de vakantievilla van Markus en Regina bij Casole d' Elsa. Heel mooi huis en natuurlijk op een heuvel :-). Markus is hier met drie van zijn vier kinderen met aanhang en twee kleinkinderen. Hubert en Stephan hebben het eten bereid. Op de grill hebben de heren vis klaargemaakt. Smaakte voortreffelijk. Gezellig de gehele avond zitten kletsen. De avond vliegt om. Vlug naar bed. Morgen eerst richting Siena en dan weer kijken hoe ver we komen....

Lieber Markus und liebe Regina. Herzlich Dank für die emfang in hier schönes Ferienhaus. Wir haben uns sehr gefreut.

1. Pieter en Arna:
    6 augustus 2014
    Gisteren teruggekomen uit New York na een schitterende vakantie in Canada en de States. Jullie blog gelezen en bewondering voor jullie fietskilometers. Succes met de laatste loodjes Inge en Henk. Veel plezier nog op jullie fietstocht op weg naar Rome. Rome is ook zeer de moeite waard.

Groet Pieter.
  2. Jeannette:
    6 augustus 2014
    Gaat super zo, volgens mij. En al behoorlijk in de richting van het einddoel! :-) Ga zo door! Groeten vanuit Twisk! De 1 na laatste stopplek tijdens onze IJsselmeerroute (lekker vlak ;-))