Dag 33

11 augustus 2014 - Spoleto, Italië

We hebben vannacht gelogeerd in een nieuw hotel in Assisi. We schatten de eigenaar (Francisco) van het hotel al ruim in de 70 maar hij heeft alles in de hand. Het hotel heeft zes of zeven keurige kamers. Deuren open je met een kaart en niet met een sleutel. Aan de weg en klein stukje boven het hotel heeft Francisco een goed lopende bar. De hele dag lopen er mensen in en uit en als hij even niets te doen heeft zit hij in zijn stoeltje aan de straat met een aantal andere oudere mannen. Ontbijten doen we in dit barretje. We mogen belegde broodjes kiezen uit de vitrine en hij serveert cappuccino. De eerste nacht hebben we geboekt via Booking. Die mogen met een kaart betalen. De tweede nacht graag contant. Heerlijk Italiaans mannetje. Hij kan zo meedoen met een maffia film.

We zijn vandaag van Assisi naar Spoleto gefietst. Onderweg het plaatsje Spello bezocht. Mooi plaatsje met veel cultuur en oude gebouwen. Het begint wel een beetje te wennen. Vanaf Fognilo fietsen we weer langs een kanaal. Wat een luxe. Dat kan geen kwaad met deze temperatuur. T'is erg warm, Inge wordt er even niet lekker van :-(.

Spoleto is ook weer een plaats met lange en oude verhalen. Heeft een prachtig aquaduct en natuurlijk een mooie Duomo en nu eens met een prachtig plein er voor. Heerlijk door dit stadje geslenterd en lekker gegeten.

Rome komt in zicht. We moeten nog een paar keer een flinke heuvel op. De uitlopers van de Apennijnen. Volgens Maps is Rome nog 138 km met de auto. Dat worden lekkere korte etappes en nog een extra nacht aan het Lago di Bracciano.

1. Daan:
    12 augustus 2014
    "De tweede nacht graag contact."

Contant denk ik? hahaha!

Leuk hoor!!
  2. Henk en Inge:
    12 augustus 2014
    oeps, goed gezien Daan, idd contant ;-)