Dag 3

12 juli 2014 - Aken, Duitsland

Zo, onze eerste regendag zit er op! Vanmorgen tijdens het ontbijt begon het te miezeren. Maar ach...optimisten als wij zijn, dat mocht de pret niet drukken. Dus vol goede moed fietsten wij weg. "Zullen we deze kant op"? " denk jij dat we dan goed gaan"? "Geen idee, maar het voelt goed"! " ok, dan doen we dat". Het miezeren veranderde in zachtjes regenen en uiteindelijk kon je het een echte regenbui noemen. Ondanks onze zorgvuldig uitgezochte regenjassen werd Henk z'n t-shirt 'zeiknat'. En toen mijn mascara begon uit te lopen werd het tijd voor een koffiepauze. We belandden in Posterholt. De uitbater keek ons meelijdend aan, kwam met handdoeken en goede raad. De komende twee uur is het droog, zei hij enthousiast. Amehoela! Weer op weg werden we weer net zo nat als voor onze stop. We gingen voorspoedig. Het fietspad veranderde in radweg... En toen we de borden Geilenkirchen zagen wisten we het zeker... We fietsten in Duitsland!! joepie!! We weten niet of het aan Duitsland ligt maar het werd langzaam droog en wij werden ook langzaam droger. Uiteindelijk zijn we in Aken beland. Onbekende stad voor ons. Daar gaan we verandering in brengen. Onze atheïst Inge gaat dadelijk een aflaat brengen in de Dom van Aken voor goed weer morgen. Ze weet niet eens wat een aflaat is. Ze doet nl. nooit iets verkeerds. Ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar het weer van morgen. Heerlijk gedoucht en weer lekker warm gaan we de stad in.

1. Jeannette:
    13 juli 2014
    Hm was stiekem de eerste dagen wel heel erg jaloers op jullie, om het feit dat - en ook nog met dat prachtige weer, dat ik bijna blij ben dat er ook een regendag tussen zat ;-))
    Oh, das gemeen!
    Nee, even serieus: klinkt allemaal super enthousiast, en zeker goed om te horen dat je vanzelf ook weer droog wordt van het fietsen. Heerlijk!!
    Leuk dat jullie bij Vrienden op de Fiets zijn gaan slapen!
    Enne .. heerlijk he? Nu mag je elke dag appeltaart bij de koffie!! :-)))
    Geniet ze verder!!!!