Dag 4

13 juli 2014 - Waimes, België

De Vennbahn was lang geleden een belangrijke spoorbaan tussen Aken en Luxemburg voor het vervoer van kolen en erts. Deze spoorbaan is een fietspad geworden van 125 km slingerend over Duits -Belgisch grens. Voert langs een aantal schilderachtige plaatsjes  zoals Raeren, Monschau en Waimes. Vooral Monschau spreekt tot de verbeelding alhoewel je er beter niet op zondag kunt komen. Erg druk maar de thee met crêpes was lekker. De Duitsers aan het tafeltje naast ons doen een fietsrondje 'Heimat-Malmedy-Heimat. "Oei, Rome.... Da's nog eens een tocht". "Ach, t-is te doen" zeggen wij stoer.

De aflaat van gisteren heeft maar gedeeltelijk z'n werk gedaan. Vandaag een paar buien over ons heen gehad. Prima te doen. Even schuilen en dan weer verder. De temperatuur is goed.

Tot mijn verbazing is het Inge die aangeeft nog wel een stukje verder te willen. Even afremmen. 70 tot 80 km per dag is genoeg. Zeker in de heuvels. Vandaag toch maar mooi bijna 400 hoogtemeters.

We logeren in Waimes. We gaan zo eten. We hebben trek.