Dag 6

15 juli 2014 - Perl, Duitsland

Zo, we zijn weer terug in Duitsland :-). Vandaag twee rivieren gevolgd. De Ourthe van Vianden tot Wasserbillig en de Moezel tot aan Perl, vlakbij Schengen. Perl ligt in Duitsland en aan de andere kant van de Moezel ligt Schengen, in Luxemburg. Frankrijk is hier ook een steenworp vandaan, een drielandenpunt dus. Ongeveer 5 km hier vandaan ligt de Prinses Marie Louise, de boot waarop het Schengen-akkoord is gesloten. Leuk hoor, om op deze manier een stukje geschiedenis te beleven. Vanmorgen even op-gefietst met vier broers uit Eindhoven. Ze fietsen ook naar Rome. Moeten van hun vrouwen hun buikjes kwijtraken :-). Ook daar is Rome blijkbaar goed voor. Vlak voor de overgang van de  Ourthe  naar de Moezel zagen we de eerste wijnranken. Doet al wat zuidelijk aan! Ben benieuwd wat morgen ons gaat brengen, dan fietsen we Frankrijk in.

1. Rob Jet Jan en Jacqueline:
    17 juli 2014
    Hey globe trotters ik geloof wel dat alles goed gaat bij jullie, mischien alleen een paar kilometer te veel hier en daar maar,
    och dan zie nog eens wat. :)
    heerlijk wij gaan zaterdag heb er zin in. J&J hebben het ook heerlijk naar hun zin.
    fiets en vooral geniet van alles, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
    liefs groetjes R&J