Dag 7

16 juli 2014 - Saint-Avold, Frankrijk

Schengen is een plaatsje van niks en toch zo'n grote naam. Aan de Moezel is een mooie aanlegplaats gemaakt met bomen en plaquettes. Van de ondertekening in 1985 en 1990 en dat is alles. De effecten zijn enorm. Waarin een kleine plaats groot kan zijn.

Vandaag zijn we Frankrijk in getrokken. We hebben er voor gekozen om door de heuvels van Lotharingen te fietsen en niet langs de Moezel naar Metz. Goede keuze. Mooi gloeiend landschap onder een warm zonnetje. Enorme graanvelden waar hard gewerkt wordt om het graan binnen te halen.

' S Middags eten we een ijsje in een chique restaurant met WiFi. We willen onze slaapplaats even regelen. Helaas, alles in de buurt zit vol. We besluiten om naar een b&b te gaan bij Saint-Avold, 28 km verder op. De eerste plek waar we naar toe kunnen. Op mijn telefoon de navigatie ingesteld en vol goede moed op weg. Heel snel zitten we op binnenweggetjes. Niet fijn, wel het kortst. Na 10 km zandpad komen we om 7 uur aan in Domaine du Moulin. Onze aanmelding via Booking is niet doorgekomen maar gelukkig is er plek. Mooie kamer en een hele aardige man. Snel douchen en daarna lekker eten in een streekrestaurant in Saint-Avold op aanraden van onze gastheer. Avontuurlijke dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl