Dag 8

17 juli 2014 - Sarrebourg, Frankrijk

Wat een verschillende mensen ontmoet je op zo'n reis. De eigenaren van de B&B in Saint-Avold zijn geweldig. Spreken drie talen, bakken zelf de koekjes bij het ontbijt (en allerlei andere lekkere dingen) en bezorgen je een lekker vakantiegevoel. Ook onderweg veel aardige mensen die je wel wat meewarig aankijken. Wie gaat er nu op de fiets in deze hitte door de Elzas rijden? Veel mensen groeten, vooral in dorpjes en natuurlijk al onze lotgenoten op de fiets.

Het kan ook anders. Het is warm dus willen we even wat drinken in een restaurant in Mittersheim. Voordat we het trappetje op waren maakte de eigenaresse ons duidelijk dat als we alleen maar iets kwamen drinken we niet welkom waren. We staan perplex. We zijn de taal niet machtig genoeg om in discussie te gaan. Inge doet nog een dappere poging (ze is boos) maar we druipen af.

Op zoek naar ons onderkomen in Sarrebourg vragen we een jongeman op de fiets de weg. We verstaan elkaar niet maar zijn gebaar is duidelijk: kom maar mee. Hij levert ons keurig af bij het hotel dat we anders niet zo gemakkelijk gevonden hadden. Ligt waarschijnlijk aan de naam; Cactus