Dag 9

18 juli 2014 - Barr, Frankrijk

De mens houdt van uitdagingen maar dat heeft ook zijn grenzen. Fietsen in de regen vinden wij de grens over. Buien zijn geen probleem. Even onder een boom of beter, lekker aan de koffie met appelgebak en we kunnen weer op weg.

Vandaag hadden we ons voorgenomen om de col de Donon te fietsen. Een klim van 250 naar ruim 800 meter. De klim in combinatie met de warmte heeft ons doen besluiten de route langs het Marne -Rijn kanaal te gaan fietsen. Achteraf een goede keuze. Echt een mooie route met veel fietspaden en prachtige plekken. Zie de foto's.

Het eerste van drie boekjes is bijna uit. Basel nadert. Overmorgen hopen we Zwitserland te bereiken. De uitdaging Rome te bereiken gaat door. De Alpen vormen de volgende serieuze test. We zien er naar uit.

1. Jeannette:
    18 juli 2014
    Ha beide,
    Leuke verhalen! Dag 9 suggereert dat jullie echte regen kregen? Zou ik niet pikken!
    Zal je vertellen dat ik de afgelopen week 4 dagen lang 50 km/dag heb gefietst! 3x naar Utrecht en 1x naar Hoevelaken Bekend? ;-) Maandag fietsten Martin en ik samen. We werden zeiknat van de regen! Maar .. ik zei: we moeten doorfietsen want dan worden we vanzelf weer droog. En het werkte! Had ik gelezen in jullie blog! :-)))
    Ga zo door! liefs, Jean