Dag 17

26 juli 2014 - Bellano, Italië

Vandaag het dak van onze tocht bereikt; de Splügenpas. Wel een beetje een deceptie geworden omdat het de hele dag geregend heeft. Jullie weten ondertussen dat wij niet in de regen fietsen. Wij hebben dus maar ėén bui gehad vandaag ;). We zijn de pas van ruim negen kilometer in éėn keer opgereden. Poehpoeh, in alle opzichten een barre tocht. koud, nat en best steil. Bovenaan fietsten we in de wolken. Dat gebeurt ons vaker gelukkig maar nu was er niets te zien. Er was ook geen restaurant. Afdalen dan maar. Bij het eerste restaurant hebben we droge kleren aangedaan en veel cappuccino gedronken. Dat hadden we ons voorgenomen als we Italië in zouden rijden. We waren verkleumd. Weer opgewarmd en een beetje waterdicht gemaakt met plastic zakken zijn we verder gaan afdalen. Van 2089 naar 290 meter. Dat is nog eens een afdaling!! Gelukkig werd het steeds warmer. Om zeven uur eindelijk op ons logeeradres in Bellano aan het Comomeer. Helaas niet aan het water maar bijna 100 meter hoger op een berg. Oef, weer klimmen dus... De ontvangst was allerhartelijkst. Prachtig appartement en een welkomstdrankje. De eigenaar brengt ons ook nog even naar een restaurant aan zee en haalt ons ook nog op. Wat een service. Nu, lekker slapen en hopen dat het morgen droog is. Het regent nu nog steeds.